Vineri 26 octombrie 2018

9.30- 10.30 Înregistrarea participanţilor

10.30-11.00 Deschiderea conferinţei – dna Daniela Tontsch, Președinte CNDR și dna Ecaterina Vrăsmaș, Președinte RENINCO, oficialități invitate

11.00-11.30 RENINCO în 20 de ani: Ce am făcut şi unde suntem azi – Ecaterina Vrăsmaș

11.30-13.30 PANEL GREI RENINCO: Grupul Român pentru Educaţie Incluzivă RENINCO:

Accesul şi participarea la educaţie a persoanelor cu dizabilităţi în România –

Cum se reflectă în realitate prin studiile şi analizele experţilor

  • conf.univ.dr.Karla Peter – Universitatea din Oradea

  • prof.univ.dr. Alois Gherguţ – Universitatea Al. I. Cuza din Iaşi

  • prof.univ.dr. Adrian Roşan – Universitatea Babeş Bolyai din Cluj Napoca

  • prof.univ.dr. Daniel Mara – Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

  • prof.univ.dr. Doru Popovici- Universitatea din Bucureşti

  • prof.univ.dr. Livius Manea – Universitatea din Bucureşti

  • prof.univ.dr. Traian Vrăsmaş – Universitatea Ovidius din Constanţa

Moderator: Prof. univ.dr. Ecaterina Vrăsmaș

Puncte cheie de analiză privind accesul și participarea la educație

  1. Legislația

  2. Managementul educațional

  3. Practicile la nivel de şcoli, clase, structuri şi servicii educaţionale

13.30 – 14.00 Discuţii în plen

14.00 – 15.00 Pauză de prânz

15.00– 16.30 Trei ateliere de lucru:

A.1. Pentru o legislaţie unitară, coerentă şi clară : Cadrul legislativ pentru realizarea unui sistem educaţional și de formare profesională incluzive şi armonizarea conceptelor din actele normative privitoare la educaţie cu Convenţia ONU cu privire la Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi/Legea nr. 221 din 221 din 2010 (art. 24) şi Strategia națională “O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilităţi” 2016-2020, aprobată prin HG nr. 655/2016.

A.2. Monitorizarea accesului şi participării la educaţie. Proceduri unitare de monitorizare a accesului la educație și formare a persoanelor cu dizabilităţi. Rolul societăţii civile în monitorizare.

A.3. Asigurarea şi evaluarea practicilor la clasă. Indicatori referitori la aplicarea principiilor educaţiei incluzive în activitatea didactică în grila de evaluare/monitorizare a activităţii cadrelor didactice.

Sâmbătă 27 octombrie 2018

9.00 – 10.30 Sinteza discuţiilor pe ateliere

  • Atelierul 1. Legislaţie

  • Atelierul 2. Monitorizarea

  • Atelierul 3. Asigurarea practicilor adecvate la clasă

10.30- 11.00 Pauză de cafea

11.00- 12.00 Discuţii în plen

12.00-12.30 Lansarea manifestului

ACCES ŞI PARTICIPARE la EDUCAŢIE INCLUZIVĂ PENTRU PERSOANELE

CU DIZABILITĂŢI ÎN ROMÂNIA

12.30 -13.00 Concluziile şi închiderea conferinţei

 

 

Comments are closed.